dinsdag 2 maart 2010

Vieruurtje met appel


Er is bij kinderen vaak een soort overgangsmoment in de voedingen waar ze al graag iets willen kauwen, maar nog niet genoeg tanden hebben om harde fruitsoorten te gaan in stukjes bijten. Dit is de periode dat de banaan bij velen de grote favoriet is, die kan fijngemaakt worden met het tandvlees.

Ik heb voor de moment 2 kindjes in mijn opvang die in die 'fase' zitten, en ik wil ze natuurlijk ook graag wat afwisseling geven.

Ik maakte vandaag een heerlijk vieruurtje, heel eenvoudig en snel klaar te maken.

Nodig: 3 grote appels, 2 eetlepels amandelen (fijngemalen), een snufje kaneel en enkele verse muntblaadjes, in kleine stukjes gescheurd.

De appeltjes worden geschild en in kleine stukjes gedaan en gestoofd tot ze lekker zacht maar toch nog wat stevig zijn. De rest van de ingrediƫnten eronder roeren en klaar!

Dit is niet alleen lekker voor de kleintjes, ook oudere kinderen vinden dit lekker, om van 'de grote mensen' nog te zwijgen.

Een ideaal gerechtje voor deze dag. Door de kaneel heeft het nog iets winters, de munt wijst al richting lente. Net als het zonnetje op deze mooie dag.

2 opmerkingen:

  1. awel, dat is nu eens echt mijn soort eten! ik ontbijt heel vaak met kaneel-appeltjes en amandelpoeder (ook al ben ik geen veggie-kabouter, maar eerder een veggie-reuzin). ik ga er eens wat munt bijkappen, goed idee! lentefris :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, dit is een mooi recept voor mij. Ik kan geen rauwe ( vergeef me het woord) appels eten maar wel gestoofd. En die verse muntblaadjes is ook heel goed te doen!

    Dank je wel...voor iemand met kaakproblemen is dit een ideaal gerecht. Het is zacht.

    BeantwoordenVerwijderen