vrijdag 21 maart 2014

Pompoen met prei

Om de uitgesproken smaak van prei wat te camoufleren heb ik hem eens klaargemaakt in combinatie met pompoen. Eenvoudig, snel en lekker. Past ook uitstekend bij bloemkool of romanesco.





Ingrediënten:
  • 1 kleine pompoen, geschild en in stukken gesneden
  • 1 grote prei, in dikke schijven gesneden
  • 2 sjalotten, gesnipperd
  • 1 teentje look, geperst
  • 1 theelepel paprikapoeder
  • 1 theelepel currypoeder
  • 1 theelepel oregano
  • Olijfolie, p&z
Bereiding:
  • In een pot de sjalot ongeveer 1 minuut bakken in olijfolie op middelmatig vuur
  • Pompoen en prei toevoegen en laten stoven, klein scheutje water erbij om aanplakken te voorkomen
  • Kruiden erbij, deksel op de pot en verder laten gaar worden
  • Ondertussen wat pitjes of zaadjes roosteren (indien gewenst)
Serveren met bijvoorbeeld basmatirijst. Smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Leuke recepten heb je op je site :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje! ik zag u via andere blogster, zo gaat dat in blogland, ik volg meestal blogjes
    die hebben dezelfde hobby's als ik, ik kijk naar om hier te bezoeken, groetjes ❤️‍

    BeantwoordenVerwijderen