woensdag 27 oktober 2010

Voor de kleintjes





Het is lang geleden dat ik nog eens een ideetje blogde voor een papje voor de kleintjes. Hier aten ze gisteren Quinoa, rode linzen, rode biet en appel... en smullen dat ze deden!
Rode bietjes gaar ik in mijn snelkookpan. In een gewone pot moeten ze toch al gauw meer dan een uur pruttelen, in een snelkookpan op 20 minuten. Laat dat nu net ook de tijd zijn dat quinoa, rode linzen en appel (samen) in een gewone pot ook nodig hebben om gaar te koken.
Prakken of mixen, een beetje vetstof erbij en klaar...
Dit is ook nog een prima idee als het over afvalarm koken gaat. Peulvruchten en granen koop ik namelijk altijd in grote verpakkingen (en doe ze dan in een glazen pot voor betere afsluiting bij het bewaren) en met zo weinig mogelijk verpakking.
Heb ik al gezegd dat peulvruchten (de linzen) en granen (de quinoa) samen een evenwichtige eiwitbron vormen?

1 opmerking:

  1. oké! Deze gaan we uittesten binnen een maand of zo!!!
    Lijkt me heerlijk voor onze kleine man!

    BeantwoordenVerwijderen